De bouwput van de Rotterdamsebaan
De bouwput van de Rotterdamsebaan. Even een paar foto’s van dit project.
De bouwput van de Rotterdamsebaan. Even een paar foto’s van dit project.
Varend Corso Westland. Zondag jl 6 augustus stond in het teken van de Delft dag, van het varend corso Westland.  De vaartuigen legde een route af van de Lier,Schipluiden,Den Hoorn,Delft,Rijswijk, Wateringen. Met een stralende zon en veel publiek langs de route. In Delft bij de vlootshow kon je over de hoofden lopen zo druk was het daar. De boot van Jazz in de Gracht had  veel kijkers deze boot was als promotie van dit evenement in Den haag Als speciale gast vaarde Dennie Christian mee, Dennie schreef een speciaal nummer voor deze editie van het varend corso “Bloemen geven kleur aan je leven”. Het is mooi dat ieder jaar weer een thema wordt bedacht en hier de boten mee te laten varen. Be Happy! was het dit jaar.Klik op een fotootje voor de diashowÂ
Het Strandwal festival. Komt jaarlijks terug, dit jaar was het voor de achtste keer van 9 tot 11 september ,dus drie dagen feest in Oud Rijswijk. Iedereen was welkom op het festival terrein en de toegang was gratis. De van Vredenburchweg was zaterdag overdag omgebouwd tot boulevard met een markt. Op zaterdag avond was er een groten lampionnen optocht, maar! waar ik voor gekomen was was toch wel de muziek. Maar wat nu? persaanvraag vergeten, dan maar even melden bij de pers info, na heen en weer gebeld te hebben, is alles netjes geregeld door de voorzitter van het festival ,de heer Nico Struijk. Op het grote podium bij de Naald in het Rijswijkse bos begon de band jeWelste te spelen, even oordopjes indoen wat een volume maar wel goed. Na een uur mee gedanst en gefotografeerd te hebben, even rust en geluisterd naar DJ Ruben. Maar waar echt voor gekomen was het optreden van Trijntje Oosterhuis met haar band het optreden was mooi. Ook een compliment aan de band, wat een mooi live optreden neerzette. Ik heb genoten met deze optredens. Er was deze drie dagen veel meer. Maar deze drie dagen waren een succes.
klik op fotootje
Sloop panden Binckhorst, om ruimte te maken voor de Rotterdamsebaan moet een aantal panden langs de Binckhorstlaan gesloopt worden. De eerste sloop is gestart half februari 2015.
In 2014 werden 2 kiosken en het tankstation aan de Binckhorstlaan al afgebroken. In 2015 volgt nog een aantal gebouwen aan de even kant van de Binckhorstlaan, tussen de Mercuriusweg en de Köhler autoverhuur.
Het eerste pand dat wordt gesloopt, is het voormalig KPN-gebouw (Binckhorstlaan 180-188). De sloop start half februari 2015. Eerst wordt de bovenkant van het gebouw eraf gehaald. Daarna wordt de rest van het pand van links naar rechts weggehaald. Tot slot wordt de kelder van het gebouw gesloopt.
Ook de Auto-Palace (Binckhorstlaan 320) wordt weggehaald. Dit gebouw moet eerst aan de binnenkant worden losgemaakt van het pand ernaast (Bouwmaat). Vanaf mei 2015 kan het gebouw gesloopt worden.
Zowel het KPN-gebouw als de Auto-Palace zijn in juli helemaal gesloopt.
Hierna zijn de woningen aan de Vestaweg en de Binckhorstlaan aan de beurt. Er is nog geen exacte planning voor deze werkzaamheden. Bron Sloop panden Binckhorst  Klik op een fotootje voor de diashowÂ
rotterdamsebaan bron WikipediaWerkzaamheden Haagweg gestart de gemeente Rijswijk wil de leefbaarheid van de Haagweg verbeteren. Om dat te bereiken wordt de Haagweg anders ingericht. Hiervoor wordt het hele straatprofiel van gevel tot gevel aangepakt. Het ontwerp is ontstaan uit de integrale aanpak van de projecten Verbetering Leefbaarheid Haagweg en de aanpassing van Tramlijn 15 in het kader van Netwerk Randstadrail. Het ontwerp is gemaakt in samenwerking met het Omgevingsteam Haagweg, de Metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) en de HTM. Â Bron
De Vliet, was oorspronkelijk een rivier. In de middeleeuwen was de Vliet een belangrijke verbinding tussen de Oude Rijn en de Maas. Tegenwoordig is de Vliet gekanaliseerd en loopt hij van Leiden via Voorschoten, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk en Delft naar Rotterdam. Het gehele traject wordt meestal aangeduid als het Rijn-Schiekanaal.
In Leidschendam bevindt zich een sluis. Op de plaats van de sluis lag tot halverwege de 17e eeuw een overtoom. De Vliet was hier afgedamd en passagiers van trekschuiten moesten overstappen om hun reis te vervolgen. Goederen moesten worden overgeladen. BRON
De limes was de uiterste grens van het gigantische Romeinse Rijk. Deze grens liep in ons land langs de Rijn, waarmee Katwijk dus het uiterste punt was van het Imperium Romanum op het Europese continent.
In 47 na Christus werd op bevel van de Romeinse veldheer Corbulo een kanaal gegraven tussen de Rijn en de Maas, via de stad Forum Hadriani (nu Voorburg). Dit kanaal had een lengte van 34 km en maakte patrouilles en bevoorrading in het kustgebied eenvoudiger; met dit nieuwe kanaal werd varen over zee vermeden. Sinds het eerste Romeinse kanaal heeft er altijd een druk bevaren verbinding bestaan langs deze route.
Het kanaal verbindt de steden Leiden en Den Haag met elkaar en was daarmee belangrijk voor de handel tussen deze steden. Â BRON
Mijn fietstocht langs het Rijn Schie Kanaal.
Ik heb geprobeerd dingen te ontdekken en weer te geven die in het verhaal genoemd zijn . Maar ik heb wel de bedrijvigheid langs het Rijn -Schie kanaal in een impressie vast gelegd vanaf de Laakbrug in Den Haag. Tot Leiderdorp. En van de Laakbrug tot Overschie en terug. Â
Klik op een fotootje voor de diashow
Rijden met de oude tram, door Den Haag is ieder seizoen weer nieuw net of je dit nog nooit gedaan heb, je kan opstappen bij het hovm of gewoon een halte waar deze antieke trams rijden, aanrader het seizoen begint weer kijk op hovm.
Ikzelf Rij regelmatig mee om vanuit de trams mooie foto’s te maken en enthousiaste rails mensen te ontmoeten met hun verhalen en wat er vroeger beter was.